Claudia Motea2Quentin Val

Planul actriției Claudia Motea de a debuta în lumea cinematografică din postura de producător prinde contur. După ce a avut o întâlnire cu milionarul Nick Rădoi, pe care intenționează să-l implice în proiect atât din postura de investitor, cât și din cea de actor, Claudia Motea se ocupă și de coloana sonoră a producției, un detaliu extrem de important.
Sub îndrumarea celebrului compozitor american Dennis Dreith, al cărui nume este legat de producții uriașe precum „Familia Adams”, „Braveheart” sau „Jurassik Park”, de partea instrumentală muzicală a filmului se va ocupa Quentin Val, un român stabilit de zeci de ani în Belgia. „La Bruxelles, am descoperit unul din cei mai buni și talentați pianiști români, Quentin Val. Ne reprezintă cu mândrie țara în marile săli de concerte din Europa”.
Cine este Quentin Val și cum se va implica el pentru a mai pune o „cărămidă“ la fundația unui alt proiect artistic de succes al Claudiei Motea, aflăm din interviul acordat pentru www.iClara.ro.

Cum ai descoperit aptitudinile tale muzicale?
Fac pian de la vârsta de nouă ani, iar la canto pur și simplu nu aveam talent, toată lumea mă sfătuia să mă reorientez. Am lucrat mult și inteligent și uite că după șapte ani am voce ape care o am. Compoziția la pian o fac de mic, totul a venit natural.

Cu cine ai început să studiezi pianul?
Chiar nu mai îmi amintesc numele profesoarei de acum 22 de ani, dar la Conservator am studiat cu rusul Mikhail Faerman.
Bine, să ne apropiem de zilele noastre atunci. Cum arată o zi obișnuită? Câte ore dedici studiului muzicii?
Actualmente depinde foarte mult de cum mă simt, pentru că am fost rănit la mâini și cea dreaptă e mai sensibilă. Programul de studiu poate varia între două și opt ore, în funcție de umiditate și alți parametri, cu o medie de patru ore. Restul zilei variază. În curând va ieși un documentar filmat în România, despre o lună din viața mea.
Când vom putea vedea documentarul?
Să sperăm că dupa Paște. Îl voi posta pe YouTube imediat ce-i gata.
Poți să-mi spui câteva detalii despre el?
E făcut în colaborare cu Simon Oeyen, student la o școală prestigioasă de audio-vizual din Bruxelles. Auzise de mine și de viața mea ieșită din comun, așa că a zis să facă măcar o lună din viața mea și să propună rezultatul apoi la diverse concursuri sau televiziuni sau să-l țină pentru când voi fi cunoscut. M-a urmărit până și în Timișoara, la un concert sau la interviurile televizate.
Ce influențe se regăsesc în compozițiile tale? Spre exemplu, au ceva în comun cu romantismul lui Chopin?
Da. Mă inspir dela Chopin, Beethoven, Brel și Aznavour.
Ce planuri profesionale urmează a fi între tine și actrța Claudia Motea?
Claudia urmează să realizeze lung metrajul „Spevedanii”, iar eu și maestrul Denis Dreith vom compune coloana sonoră. Sunt onorat că am fost invitat să fac parte din acest proiect.
Ştiu despre tine că locuieşti în Belgia. De cât timp eşti acolo?

De 26 de ani.
Cum ți se pare domeniul muzical din România, față de cel din Belgia?
În Belgia e 60 % muzică de club și 40% muzică comercială, iar în România este 92% muzică de club și 8% muzică comercială. E cam la fel, doar că în România există specializare mai mare pe muzica de club.
Te-ai întoarce în România, să trăieşti permanent aici?
Sincer nu, Belgia e OK, duci o viață de liniște și calm și pot evolua tehnic și muzical. După aș opta pentru SUA sau Japonia, cu o înclinație pentru prima pentru facilitatea limbii.
158

Explicatie foto: Celebrul compozitor american Dennis Draith alături de pianistul român Quentin Val

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *