Cum se face singura maioneză sănătoasă și care nu îngrașă

E de post. E vegană. E sănătoasă, plină de antioxidanți. E extrem de rapidă – se face în 30 de secunde. Se face din ingrediente puține. Ce să vrei mai mult de la o maioneză?

TIMPI DE PREPARARE
Gata in: 30 de secunde
INGREDIENTE
2 bucăți de avocado
3 linguri ulei de măsline presat la rece
2 linguri zeamă de lămâie
2 linguri de apă
sare de mare

PREPARARE

Scoate sâmburele de la avocado, pune crema într-un bol mai mare.
Adaugă restul ingredientelor, treptat, în timp ce amesteci cu ajutorul unui mixer. Bate timp de 30 de secunde până devine mătăsos și cremos.
Pune într-un borcan care se închide etanș și depozitează la frigider.

Beneficiile consumului de avocado:

Fructele de avocado sunt o sursa bogata de acizi grasi esentiali, insa beneficiile pe care ele le prezinta pentru sanatate izvorasc din numeroase alte proprietati nutritionale importante.

– au proprietati antioxidante puternice, contribuind la prevenirea declansarii diverselor tipuri de cancer.

 

 – au capacitatea de a proteja ficatul impotriva cirozei si hepatitei virale, potrivit cercetatorilor japonezi, coordonati in cadrul unui studiu de catre profesorul Hirokazu Kawagishi;

– contin anumiti compusi care inhiba si distrug celulele cancerului oral

– ajuta la cresterea nivelului de colesterol bun in organism (HDL) si la reducerea celui rau (LDL), precum si la diminuarea numarului de trigliceride in sange;

– mentin sanatatea sistemului cardiovascular, prin continutul in vitamina B6 si acid folic, doua substante care regleaza nivelul homocisteinei (compus asociat cu un risc crescut de imbolnavire cardiaca); intrucat contin vitamina E, glutation si grasimi mononesaturate, fructele de avocado protejeaza inima si sustin activitatea cardiaca;

– regleazahipertensiuna arteriala, prin continutul bogat de potasiu;

– protejeaza celulele sanatoase ale organismului de actiunea radicalilor liberi, prin fitonutrientii furnizati (polifenoli si flavonoizi), deci scad riscul dezvoltarii bolilor inflamatorii si degenerative;

Surse selective: www.kilocalorii.ro , www.sfatulmedicului.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Lumea Presei, lumeapresei.ro