5 alimente care-ţi stimulează creierul şi-l menţin tânăr

nuciComposition with vegetables and fruits in wicker basket isolated on white

Este sanatos sa consumi zilnic un pumn de nuci, acestea fiind printre cele mai bogate surse de omega-3. Aceste grăsimi sănătoase previn apariţia bolilor grave. Există alimente care stimulează creierul să fie mai creativ şi îl menţin în formă, având un rol preventiv în apariţia bolilor grave.

Iată ce alimente trebuie să incluzi în dietă pentru a-ţi proteja creierul şi a te concentra mai bine:

1. Nucile româneşti

Acestea au un conţinut ridicat de acizi graşi omega-3 care sunt esenţiali pentru sănătatea creierului. Consumând zilnic câte un pumn de nuci îţi îmbunătăţeşti funcţiile congnitive şi previi îmbătrânirea creierului. Capacitatea de concentrare, procesul de memorare şi creativitatea vor fi îmbunătăţite datorită acestor grăsimi sănătoase.

„Deoarece acizii graşi omega-3 reprezintă un constituent major al membranelor celulelor creierului şi sunt transformaţi în substanţe chimice importanteale creierului, ei sunt necesari pentru funcţionarea normală a sistemului nervos şi par a fi implicaţi în reglarea dispoziţiei, a capacităţilor legate de atenţie şi memorie şi în psihoze”, susţine medicul Andrew L.

2. Terciul de ovăz

Creierul tău are nevoie de carbohidraţi sănătoşi, arată studiile realizate până în prezent. O cercetare realizată de Universitatea din Toronto arată că alimentele bogate în carbohidraţi buni, cum ar fi ovăzul, îmbunătăţesc funcţionarea creierului, datorită faptului că transportă rapid glucoza în creier. Astfel că cercetătorii au descoperit că persoanele care au consumat cartofi sau terci de ovăz se concetrează şi memorează mult mai uşor.

3. Alcool de calitate cu moderaţie

Potrivit unor cercetări recente, persoanele care consumă alcool sunt mai creative decât cei care nu obişnuiesc să consume deloc băuturi alcoolice. Însă, specialiştii recomandă prudenţă în privinţa consumului de alcool pentru a evita efectele sale nocive asupra altor organe atunci când este consumat în cantităţi mari. Un pahar mic de vin roşu consumat seara după muncă este benefic pentru inimă şi creier, însă nu trebuie să depăşeşti limitele.

4. Ciocolata neagră

Datorită conţinutului bogat în flavonoizi, ciocolata îmbunătăţeşte funcţionarea creierului, deoarece favorizează o oxigenare mai bună. Deoarece cacaua este cea care stimulează creierul este recomandat să alegi ciocolata neagră, aceasta având un conţinut ridicat de cacao şi cu multiple beneficii pentru creier.

Alege o ciocolată de calitate, raw, cu peste 70% cacao şi de preferat fără zahăr adăugat, recomandă specialiştii. O poţi topi pentru a o îndulci cu extract de stevia rebaudiana sau cu puţină miere de albine naturală.

5. Fructele

Consumul ridicat de fructe proaspete stimulează activitatea cerebrală. Cercetările arată cu fructele sunt bogate în tirozină, un aminoacid care stimulează creierul şi acesta funcţionează mai bine. Astfel că atunci când vrei să te concentrezi după masa de prânz este recomandat să optezi pentru fructele proaspete în locul dulciurilor rafinate.

Sursa: eva.ro

One Response to 5 alimente care-ţi stimulează creierul şi-l menţin tânăr

  1. DA, ESTE ADEVARAT! SANATATE, CA E MAI BUNA DECAT TOATE!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Lumea Presei, lumeapresei.ro